
Verleiden: Wat is het grootste obstakel waarmee je als Black-owned merk in de clean beauty-industrie bent geconfronteerd?
Gianne Doherty: Veel van de grootste obstakels zijn nog steeds de financiering en het aantrekken van kapitaal. Zwarte vrouwen kregen net 0,27 procent van durfkapitaal in 2018 en 2019.
Martey-Ochola: Toegang tot een breder klantenbestand en een grotere markt, vanwege de perceptie dat schoonheidsmerken die eigendom zijn van Black zijn ontworpen om de Black-demografische markt te ondersteunen. Dit beperkt de toegang tot betaalbaar kapitaal, winkels en partnerschappen. Het is noodzakelijk om de consumentenperceptie van Black beauty-merken te veranderen om inclusiever te zijn, waar van toepassing.
Karim Oranje: Dit jaar zien we daar dankzij BLM een verschuiving in. [Moving forward,] je zult door deze verschuiving meer merken van schone schoonheid in Black-eigendom zien.
Verleiden: Kun je ons vertellen over enkele van de initiatieven die je hebt genomen om de zwarte gemeenschap buiten je producten om te ondersteunen?
Oranje: Namens United Shades ga ik workshops geven bij Stichting Pretty Brown Girl, die is uitgeroepen tot een van de negen jongerenorganisaties waaraan ik geef voor Black Lives Matter. Ik zal ook een dag per maand 100 procent van mijn percentage van de verkoop van United Shades aan de organisatie geven.
Naa-Sakle Akuete, oprichter van Eu’Genia Shea: Eu’Genia Shea biedt biologische en kwaliteitstraining aan onze 5.000 plukkers in het noorden van Ghana, koopt noten van hen in tegen eerlijke prijzen, produceert in eigen huis sheaboter volgens de methoden die mijn moeder heeft ontwikkeld als president van de Global Shea Alliance, en vult vervolgens elk van onze blikken door hand.
Op deze manier kunnen we de kwaliteit bij elke stap garanderen en ervoor zorgen dat elk van onze sterk geconcentreerde balsems alles wat het aanraakt, kalmeert. Bovendien doneren we 15 procent van onze winst terug aan onze verwerkers – echte vrouwen uit het noorden van Ghana die dagelijks het patriarchaat aanpakken.
Verleiden: De schijnwerpers die op Black-eigendom merken in de clean beauty-sector schijnen, is al lang geleden, en we moeten er allemaal voor zorgen dat dit geen vluchtig moment is. Wat kunnen bondgenoten beter doen om gelijkheid te creëren en onafhankelijke merken van Black-eigendom te ondersteunen?
Martey-Ochola: Bondgenoten kunnen het beter doen door over zwarte merken te praten op dezelfde manier als over andere merken. Vergelijk ons met andere best verkopende producten en consumenten zullen hun aankoopbeslissing veranderen van “Moet ik zwarte bedrijven ondersteunen of moet ik kopen wat ik weet dat ik leuk vind” naar “Ik zou dit product moeten proberen omdat het lovende recensies krijgt, en het is ook cool dat het is een merk van Black.”
creditSource link